Klantgericht werken voor overheden

“We zijn er voor de inwoners”.
We horen het vaak, maar zien het niet altijd terug in de werkprocessen.

De wens is er echt wel, maar als je zelf in de processen zit, wordt je soms blind voor je eigen aanpak.
Je denkt dat het nu eenmaal niet anders kan.

Dat het nou eenmaal zo is dat een aanvrager van een vergunning of subsidie daar enkele weken op moet wachten.
Terwijl het veel sneller kan, zonder extra moeite.

Dat geldt ook voor bijvoorbeeld:

  • Betalen van facturen
  • Opvragen van aanvullende informatie
  • Aanvragen van voorzieningen

Deze processen (en meer) kunnen met LEAN in 3 maanden al verbeterd worden.

  • Gemiddeld zien we een versnelling van 40% (!)
  • De dienst wordt klantvriendelijker. Eenvoudiger.
  • Er worden minder fouten gemaakt. Dat is prettig voor de inwoner, maar ook voor de medewerker.

Hoe pakken we het voor u aan?

In ieder domein zien we wel een aantal processen waar veel klachten over binnen komen. Of waar de medewerkers zelf ontevreden over zijn. Dat zijn de processen die we als eerste voor u oppakken. Ze geven snel veel resultaat. en dat werkt stimulerend. En eerlijk gezegd ook wel een beetje verslavend. 

Hoe leuk zou het zijn als u dit jaar nog iedereen veel beter van dienst kan zijn? 

Bel: 0626 46 3384

Mail: sandra@plankwadraat.nl

#agile en #lean werken? Middels #kanban of #scrum of #kaizen ? Zoek je een lean adviseur een scrum master of product owner? Bel gewoon, dan kun je al je vragen stellen. Zonder verplichtingen.